SALGSBETINGELSER / KJØPSVILKÅR

Her finner du informasjon om hvilke vilkår som gjelder når du handler hos oss. Om du
ikke får en automatisk bekreftelse på din bestilling via mail, må du umiddelbart kontakte
kundeservice.

Partene

Selger:

Brødrene Johannessen AS
Skippergata 28
9008 Tromsø, Norway
Tlf : 776 83 541 /  776 83 154 
Epost : firmapost@brodrenejohannessen.no

Betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

LEVERINGSTID

Leveringstiden er 1-3 arbeidsdager. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger
leveringstid. Tar det lenger tid, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller
telefon. Vil du ha mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til
firmapost@brodrenejohannessen.no

Du vil få beskjed med e-post når ordren er iverksatt.

FRAKT OG GEBYRER

Innenlands i Norge er det fast frakt på 75 kr. Eventuelt kan ekstra gebyr forekomme om
du velger en annen betalingsmåte enn kortbetaling eller direktebetaling. For øvrig
tilkommer ingen andre gebyrer.

Dersom ordren din inneholder varer som passer i postkasse, og vil vi noen ganger sende
med A-post. Merk at du da ikke mottar noe sporingsnummer. Sendingstid for A-post er
normalt 1 virkedag.

Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått
produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg
informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt
når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene
holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

BETALING

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

BETALINGSALTERNATIV

Betaling skjer på følgende måter:

Valuta i NOK,

Priser vises med MVA inkludert.

Kredittkort (VISA/MASTERCARD)

VIPPS

Faktura med 14 dagers betalingsfrist

Delbetaling

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Vilkår ved fakturakjøp

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Vår PSP (payment service
provider)  håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner,
kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos
vår PSP.

Vær oppmerksom på at når du velger delbetaling i forbindelse med ditt kjøp er dette et
tilbud om delbetaling. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at
kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

Pakker som ikke hentes innen 2 uker sendes automatisk tilbake til Brødrene
Johannessen. Det vil si at du må betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr på 150kr for
pakker som ikke er blitt hentet.

ANGRERETT OG RETURFRAKT

Vi ønsker selvfølgelig at du skal være fornøyd med varen din. Derfor har du alltid åpent
kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Den eneste betingelsen er at varen kommer tilbake til oss
i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved i
returen. Hvis du har fått feil vare eller en defekt vare står vi selvsagt for returkostnaden.
Følg instruksjonene som er forklart nedenfor for å sende tilbake dine varer til oss.

Det eneste kravet for retur er at varene ikke er brukt og at originalemballasjen ikke er
skadet. Så snart vi har gransket returpakken, og det ikke er noe å utsette på den, skjer

tilbakebetalingen. Eventuelle skader på varen fører til avdrag på tilbakebetalingen (les
avsnittet ovenfor).

Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjort til samme kort/konto som
den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp
krediteres kortet ditt ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer
transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret av brodrenejohannessen.no.
Returer får ikke sendes mot postoppkrav eller etterkrav – disse vil ikke bli løst ut.

I juli kan behandlingstid ved returer være noe lenger.

TILBAKEBETALING

Ved kontant betaling mot postoppkrav tilbakebetaler vi beløpet til kontonummeret ditt.
Oppgi kontonummeret ditt på din returlapp eller gi denne informasjonen til vår
kundeservice.

REKLAMASJON

Hvis du mottar en defekt eller feilsendt vare, vennligst kontakt vår kundeservice så snart
som mulig, men ikke senere enn 14 dager hvis varen er skadet ved levering. Selvfølgelig
står vi for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.

Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:

  1. Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg på vår systue, evt.
    avtales annen løsning hvis det er en hastesak.
  2. Du får en ny identisk vare.
  3. Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom brodrenejohannessen.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og
Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner
du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til Personopplysningsloven må vi be deg samtykke til at vi behandler
opplysninger om deg. Alle personopplysninger du gir oss eller som vi får greie på, vil bli
behandlet av Brødrene Johannessen i egenskap av personopplysningsansvarlig.
Personopplysningene du gir oss kan eventuelt bli brukt for å sikre leveransene til deg,
ved kredittprøving, og for å kunne gi deg tilbud og opplysninger om vårt sortiment.
Opplysningene du gir oss er kun tilgjengelige for Brødrene Johannessen og våre
nærstående selskap. Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg.
Du har alltid rett til å forlange at Brødrene Johannessen skal fjerne eller korrigere
opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne Brødrene Johannessens
kjøpevilkår, samtykker du i ovenstående.

MINDREÅRIGE

Om du er mindreårig (yngre enn 18 år) så må du ha dine foresattes godkjenning for at du
kan få bestille hos oss.

TRYKKFEIL

Vi reserverer oss for trykkfeil og feilprissettinger på siden og forbeholder oss retten til å
avvise ordre.

Follow Us

BRØDRENE JOHANNESSEN AS
Org nr: 939 461 906
Kontaktinformasjon
Adresse : Skippergata 28
9008 Tromsø, Norway
Tlf : 776 83 541 / 776 83 154
Epost : firmapost@brodrenejohannessen.no

Newsletter

0