Artikkel: Bli inspirert i vår nye nettbutikk
Bli inspirert i vår nye nettbutikk
Det er 71 år siden 1949. Den gang fantes ikke broen fra fastlandet til Tromsøya. Midten av Skippergata var som «på landet» å regne. Likevel startet brødrene Harald og Fridtjof Johannessen det som skulle bli en av landets beste konfeksjons- og skjortebutikker her.
I 2019 skiftet butikken eiere. Tommy Olsen, som har vært med på butikkeventyret de siste 35 årene, Lars Andreassen-Eriksen og Stein-Magne Andreassen tok over roret.
Butikklokalet som har huset Brødrene Johannessen siden slutten av 1940-tallet, er det samme. Historien sitter i veggene. Det viktigste består, til tross for oppussing.
– Vår filosofi er fortsatt den samme. Faglig kvalitet og personlig service, hele veien. Våre ansatte er fagfolk, og blant de beste i bransjen. Vi har egen systue med to svært dyktige ansatte som kan tilpasse klærne vi selger, ofte på kort tid. Dette er svært sjelden i dag, men det er en del av vår service, sier daglig leder Tommy Olsen.
Shopping 24/7
I forbindelse med en digital storsatsing i fjor, åpnet butikken for handel på nett. Med et noe simpelt design og et begrenset utvalg av varer, fikk likevel nettbutikken en varm velkomst. Gode besøkstall og økt interesse fra både lojale og nye kunder førte til bedriften innledet et samarbeid med Magy Media om å videreutvikle tilbudet.
– Vi var ikke helt sikre på hvor stor interessen kom til å være i starten, og gikk derfor for et enkelt design og en enkel integrasjon mot vårt kassasystem for å se hvordan det ble mottatt. På grunn av gode besøkstall og salg på nettsiden, har vi nå valgt å satse med et mer gjennomført design gjennom Magy Media, og i tillegg har vi gjort vesentlige oppgraderinger på lagersystemet. I tillegg har vi investert i et eget fotostudio, noe som gjør at vi kan få lagt ut nyheter raskere og totalt sett få et større utvalg i nettbutikken.
12. mars stengte landet ned i det som omtales som «lockdown» på grunn av koronaviruset.
– I år har nettbutikken gitt oss flere fordeler siden landet stengte ned. Da kunne vi selge varer på nett og levere på dør lokalt i Tromsø og omegn. Vi ser i tillegg at det er flere utflyttere som benytter seg av nettbutikken, og det er gledelig å se at vi gjennom tilstedeværelse på nett kan tilby større fleksibilitet for kundene.
Med den nye nettbutikken inviterer Brødrene Johannessen deg til å hente inspirasjon, kikke litt eller shoppe 24 timer i døgnet, sju dager i uken.
Menneskemøtet
Brødrene Johannessen understreker at nettbutikken ikke erstatter den fysiske butikken, men skal være et supplement.
– Vi lanserte første utgave av nettbutikken i starten av 2019 som en del av vår digitale satsing. Målet med nettbutikken var å vise en del av utvalget i butikken, samt å gi kundene en mulighet til å undersøke litt av vårt utvalg før de besøker butikken. Vi er overbevist om at dette er fremtiden, der flere ønsker å gjøre research før de går til den fysiske butikken. Dette er en utvikling vi ønsker å være med på.
Det kan være utfordrende å overføre den kundeopplevelsen man får hos Brødrene Johannessen til nett. I utformingen av ny nettbutikk har derfor brukervennlighet stått helt sentralt.
– Det skal være enkelt for deg å navigere på nettsidene, enkelt å bruke. Vi er veldig fornøyde med resultatet, og gleder oss til å vise frem større deler av vårt utvalg på nett, fortsetter han.
Møtet med menneskene får du fortsatt i Skippergata 28.
– Vårt hovedfokus er og kommer alltid til å være den fysiske butikken vår, og du er hjertelig velkommen innom til julehandel, avslutter Tommy Olsen.